Wytrzymałościowy

Jak wzmocnić wytrzymałość przed intensywną trasą MTB?

Pasjonujesz się kolarstwem górskim i czeka Cię intensywna trasa? Nie zapominaj, że przed każdym większym treningiem trzeba zadbać o odpowiednie przygotowanie. Zobacz, jak zwiększyć wytrzymałość, zanim wsiądziesz na rower.

Ćwiczenia na kondycję

Najlepszym sposobem na wzmocnienie wytrzymałości będą ćwiczenia. Dotyczy to każdego rodzaju sportu, nie tylko kolarstwa. To ważne tym bardziej w przypadku osób, które przez dłuższy czas nie wykonywały ćwiczeń.

Ważnym aspektem treningów rowerowych jest wydolność płuc. Żeby poprawić wytrzymałość, najlepiej ćwiczyć dość intensywnie z krótkimi przerwami. Długość ćwiczeń i ilość powtórzeń najlepiej dostosować do indywidualnych potrzeb i możliwości.

– Skoki w bok/przód/tył na jednej nodze – to bardzo proste ćwiczenie, które można wykonywać w domu.

– Przysiad z wyskokiem – pomaga pracować nie tylko nad ogólną kondycją, ale także nad mięśniami nóg i kręgosłupa.

– Ćwiczenia ze skakanką – potrzebna będzie spora ilość wolnej przestrzeni. Skakanka bardzo dobrze wpływa na poprawę kondycji. Pracują tu mięśnie ramion, pośladków, barków, ud, pleców oraz brzucha.

– Wchodzenie po schodach – może to wydawać się dziwne, ale jest naprawdę skuteczne. Ręce powinny przylegać do ciała, a z pokonywaniem stopnia należy unieść rękę do góry. Dla zwiększenia efektów można dołożyć obciążenie. Te ćwiczenia dobrze wykonuje się na steperze, ale w razie braku możliwości wystarczą schody. Pozwala to rozwijać mięśnie brzucha, ramion oraz nóg.

– Skłony – można wykonywać je z ciężarkami. Należy trzymać je na wysokości klatki piersiowej i pochylając się raz w prawo, raz lewo, unosić je wysoko. To ćwiczenie wzmacnia ramiona, nogi i kręgosłup.

– Unoszenie ciężarów – to ćwiczenie pomaga wzmocnić ręce, kręgosłup, a także poprawić równowagę.

Skręty tułowia na podłodze – w tym przypadku, jeśli forma na to pozwala, też można korzystać z ciężarku. Pozwoli to bardziej wzmocnić mięśnie. To ćwiczenie wzmacnia kręgosłup i mięśnie brzucha.

Na początek wystarczą ćwiczenia dwa razy w tygodniu, jednak razem we wzrostem siły i formy warto zwiększać sukcesywnie ilość ćwiczeń. Należy pamiętać, że jazda na rowerze angażuje dużą część mięśni. Dla czerpania jak największej przyjemności z jazdy i, przede wszystkim, dla jak najlepszej wytrzymałości, należy dbać o rozwój całego ciała. O formę przed intensywną trasą warto zadbać sporo wcześniej, żeby w odpowiedni sposób się do niej przygotować. Żeby wzmocnić wytrzymałość organizmu, warto też biegać albo pływać.

Suplementacja przedtreningowa

Inaczej mówiąc, przedtreningówka, to odżywki zawierające składniki, które pobudzają organizm. Mają one wpływ na podniesienie wytrzymałości i wydolności organizmu. Sumplementy przedtreningowe są dobre dla każdego – i dla początkujących, i dla bardziej zaawansowanych kolarzy, ale nie tylko. Warto zwracać uwagę na skład odżywek, żeby dopasować je do indywidualnych potrzeb. Sklep ActivLab ma w swojej ofercie dużą ilość przedtreningówek. Znajdziesz je na stronie https://www.activlab.pl/pl/c/Przedtreningowka/61.

Trenażer

Jeżeli tylko posiadasz odpowiednią ilość miejsca w domu, zakup trenażera jest doskonałym rozwiązaniem. Pozwoli to jeździć na rowerze bez wychodzenia z domu. W porównaniu do rzeczywistego kolarstwa może to się wydawać zwyczajnie nudne, ale z pewnością takie ćwiczenia przygotują do intensywnej trasy MTB.

Zastępstwem może być rower stacjonarny, który wzmacnia przede wszystkim mięśnie pośladków, łydek oraz ud. W mniejszym stopniu angażuje jednak mięśnie brzucha.

Zdjęcie główne: Pixabay/pexels.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *